صنعت

صنعت

صنعت

صنعت

  • ۰
  • ۰

آجر سفال

آجر سفال

آجر سفال تولید شده از خاک رس می باشد یکی از پر استفاده ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. و هزاران سال قدمت دارد در زمان های قدیم از این آجر به جای سنگ برای دیوارکشی و دیوارچینی مورد استفاده می کردند.آجر سفال امروزه که به تیغه سفالی یا بلوک سفالی نیز شهرت دارد برای استفاده از ساخت تیغه های ساختمانی ، دیوارکشی اتاق ها و اسکلت بدنه مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر سفال اصفهان با نهایت دقت تولید می شود و انواع آن در نقاط مختلف ساختمان کاربرد فراوان دارد از نظر شکل ،رنگ و مشخصات فنی با یک دیگر متفاوت بوده .معماران و تولید کنندگان آجر سفال به دلیل جذب آب کم این نوع محصول آن ها را سوراخ دار تولید می کنند که همراه با ملات چسبندگی و جذب خوبی از خود نشان دهد و بتوانند در تیغه کشی و دیوار چینی مورد استفاده قرار دهند.این گونه آجر ها به دلیل وزن سبک سرعت اجرای کار را برای بنا و معمار به همراه می اورد.

ابعاد تولیدی آجر سفال :

آجر سفال در ابعاد مختلفی تولید می شود. پر مصرف ترین آن ها تیغه سفالی ۲۰*۲۰*۱۵ و تیغه سفالی ۲۰*۲۰*۱۰ سانتی متر می باشد. همچنین آجر سفالی ۱۰ سانتی قالب کوچک (۸ سانتی) و آجر سفالی ۱۵ سانتی قالب کوچک (۱۲ سانتی) موجود می باشد.

مزیت های آجر سفال :

  • به دلیل وزن سبک این گونه آجر ها انجام پروسه کار و ساخت سریع تر انجام می شود و در واقع نیاز به نیرو و کارگر کمتری دارد.چرا که ابعاد تیغه های سفالی 2 الی 3 برابر آجر های لفتون بوده که همین دلیل سبب جابجایی و نصب راحتر این نمونه آجر می شود.طبق امار های گرفته شده استفاده از تیغه های سفالی 30 درصد الی 40 درصد از هزینه و زمان را کاهش می دهد.
  • نیاز به مصرف ملات کمتر: آجر سفال اصفهان به دلیل جداره ها و سوراخ های تشکیل شده نسبت به آجر لفتون نیاز به ملات سیمان کمتری دارد.
  • عایق حرارتی مناسب: به دلیل سوراخ های موجود در آجر های سفالی موقع وزش باد ،هوا داخل سوراخ ها به دام می افتند که این امر باعث جلوگیری ورود سرما به داخل ساختمان می شود.و همچنین از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری به عمل می آورد.نکته جالب اینجاست که داخل بعضی از آجر های سفالی فوم قرار می دهد که همین عامل این محصول را عایق حرارتی بهتری نسبت به آجر های معمولی نشان می دهد.
  •  
  • عایق صدا: آجر های سفالی نسبت به آجر های معمولی عایق صدا نیز می باشد و طبق اطلاعاتی که در بالا گفته شد به خاطر همان سوراخ های موجود در تیغه سفالی می باشد که صدا را در خود به دام می اندازد و از خروج آن به بیرون جلوگیری می کند.در واقع  تیغه سفالی در نقش موانع آکوستیکی عمل می کند.
  • ۹۸/۱۰/۱۲
  • iranfind hamid rahmati

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی